Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken vul dan het contactformulier even in, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website.

vrijdag 2 oktober 2015

Dagje Diergaarde Blijdorp Rotterdam

Het was alweer wat jaartjes geleden dat ik in diergaarde Blijdorp was geweest. Dus viel de keus afgelopen vrijdag op Rotterdam. Met mijn dochter bepakt en bezakt (tegenwoordig al een rugtas met foto apparatuur bij me) Togen we om een uurtje of half tien naar het Rotterdamse. Kaartjes hadden we al online met onze JUMBO kortings vouchers bestelt, betaald en geprint.

Rond half elf waren we in Blijdorp, makkelijk te bereiken, ligt vlak aan de snelweg. Voordat we het park in gingen zijn we eerst een heerlijk kopje koffie met een kaasbroodje gaan doen. Trouwens de lunch hebben we ook in Blijdorp gedaan bij het restaurant bij het Leeuwenverblijf hebben we heerlijke turkse pizza’s gegeten.

Blijdorp is flink aan het moderniseren en vergroten van de leefruimtes van de dieren. Zo hebben de Okapi’s een prachtig nieuw verblijf, en zijn o.a. de Leeuwen pas verhuisd, en er staat nog genoeg in de steigers. Desalniettemin was het een heel fijne dag het weer werkte mee en we hebben leuke mensen ontmoet. Zo zijn we ook lid geworden van de Facebook groep “Rondom Blijdorp”. We hebben een leuk gesprek gehad met Ruud en Florien (van Rondom Blijdorp)

HENI_2015_09_DSC_4966_00997Natuurlijk hebben we ook heel veel gelopen (Blijdorp is een mooi groot park hoor) en dieren gekeken en gefotografeerd.  Over de foto’s in het Oceanium ben ik niet echt tevreden en toon ik hier dan ook niet. Hou je van aquaria dan moet je dit zeer zeker bekijken.

Een must in Blijdorp zijn de ijsberen. Op het moment dat we bij de ijsberen aankwamen waren de jonge beertjes druk doende met een bot van elkaar af te pakken. Een koddig gezicht hoe deze twee bezig waren, springend in en uit het water.

Verder zijn er heel veel doorloopkooien en is er een prachtige vlindertuin. Eigenlijk te veel om op te noemen je hebt echt een hele dag nodig om alles te kunnen zien.

Nog een paar foto’s om de sfeer weer te geven. Waarschijnlijk dat ik als ik de foto’s allemaal heb bekeken en geordend nog een paar foto’s zal plaatsen, maar dan zonder tekst of ik moet nog een weetje over een of ander dier te weten zien te komen.

 HENI_2015_09_DSC_5100_01131

HENI_2015_09_DSC_5198_01227 HENI_2015_09_DSC_5234_01263

Geen opmerkingen: