Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken vul dan het contactformulier even in, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website.

zaterdag 20 december 2014

Wasbeerhond in Dierenrijk Nuenen

Zoals ik al had aangegeven in mijn vorige blog, hadden we nog een uitje naar een dierentuin tegoed. En ja hoor afgelopen donderdag zijn mijn dochter en ik naar Dierenrijk in Nuenen (N-Br) geweest. Het weer was niet al te bijster mooi en af en toe viel er wat water uit de lucht. Maar echt koud was het niet en we hebben er een leuk dagje van gemaakt. 
Met die regen is het maken van foto’s toch net even wat anders. Er zit meer ruis tussen je lens (en af en toe ook op lens) en je te fotograferen onderwerp, maar uiteindelijk is het toch gelukt een aantal dieren mooi op de foto te krijgen. Oordeel zelf, wat vind je van deze wasbeer hond?
Wasbeerhonden komen oorspronkelijk uit Oost-Azië (Vietnam, China, Korea, Japan) en de diertjes komen tegenwoordig ook in Europa in het wild voor. Uiteraard zijn deze in Europa geïmporteerd. Het diertje werd voornamelijk gejaagd voor zijn bont en ook werden er bontfokkerijen met deze wasbeerhondjes opgezet, voornamelijk in China en Finland. De wasbeerhond eet zowel knaagdieren als vissen, insecten, knollen en noten. Ze zijn monogaam en leven in kleine groepjes. Ze zijn erg sociaal en verzorgen elkaars jongen.
HENI_2014-12DSC_9492_0104 HENI_2014-12DSC_9487_0099
HENI_2014-12DSC_9493_0105     HENI_2014-016

Geen opmerkingen: